وجود مرجع مجازی یا خدمات مرجع دیجیتالی
مرجع مجازی یکی از مهمترین خدمات دیجیتالی کتابخانههای مدرن است. این خدمات شامل پشتیبانی آنلاین کاربران، دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی، کتابهای الکترونیکی، مجلات دیجیتالی و مشاوره پژوهشی از راه دور است. کاربران میتوانند از طریق وبسایت یا نرمافزارهای کتابخانهای به منابع علمی و اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند. تعدادی از این خدمات مرجع دیجیتالی در کتابخانه مرکزی دانشگاه به شرح زیر میباشد:
- ارتباط با کتابخانه مرکزی وکتابخانه دیجیتال از طریق پست الکترونیکی:
کتابخانه مرکزی دانشگاه در سال 1400 با هماهنگی واحد آمار و فناوری اطلاعات جهت تعامل هرچه بیشتر با کارشناسان و کتابداران کتابخانههای تابعه، ایمیل دانشگاهی اختصاصی جهت کتابخانه مرکزی و کتابخانههای تابعه را فراهم نموده است. ضمنا پاسخگوئی به درخواستها، پرسشهای کتابداران و همچنین کاربران از طریق پست الکترونیکی کتابخانه مرکزی centlib@medilam.ac.ir وکتابخانه دیجیتال Diglib@medilam.ac.ir امکانپذیر می باشد.
- ارتباط با کتابخانه مرکزی و کتابخانههای تابعه از طریق «پرسش از کتابدار» و «میز مرجع مجازی»:
کتابخانه مرکزی دانشگاه از طریق گزینه «پرسش از کتابدار» توانسته است راهنمائیهای لازم را در خصوص جستجوی منابع، شیوه استفاده از خدمات موجود در کتابخانهها و یا حتی مشاوره در انتخاب منابع برای تمامی کاربران ارائه نماید و از این طریق راهنمای خوبی جهت یافتن پاسخ سوالات باشد. لازم به ذکر است که خدمات «میز مرجع مجازی» نیزجهت کتابخانه مرکزی راهاندازی گردید.
- ارسال پیام از طریق شبکههای اجتماعی:
کتابخانه مرکزی در «پیامرسان ایتا» کانالی ایجاد نموده که کتابداران ومسئولین کتابخانههای تابعه ،دانشجویان وپژوهشگران دانشگاه در آن کانال عضو میباشند. از این کانال جهت ارسال پیام، اطلاعیههای مهم و کاربردی، برگزاری کارگاههای آموزشی و وبینارها و ... استفاده میشود.
کلیه وبینارهای آموزشی کتابخانه مرکزی در بستر sky Room برگزار میگردد. این وبینارها در کنار کارگاههای حضوری به توانمندسازی و ارتقاء علمی کاربران کتابخانه نقش موثری دارد. برای دریافت لینک ویدیو کنفرانس کلیک کنید.
کلیه اخبار و اطلاعیههای مهم کتابخانه مرکزی وکتابخانه دیجیتال وموارد مرتبط با کتابخانه در این قسمت اطلاعرسانی میشود.
برای مشاهده خدمات RSS کلیک کنید